Pacific Eurasia halka açılıyor
İSTANBUL (İGFA) – Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalini gerçekleştirmek için 2019 yılından bu yana ülkeler arasında değerli anlaşmalara ve taşımalara imza atan Pacific Eurasia, hava ve deniz yoluna girerek tüm taşıma modları ile lojistiğe katılıyor. 2022’de ulaşım halka açılıyor. Halk Yatırım konsorsiyumu öncülüğünde gerçekleşecek halka arz için 6-7 Haziran tarihlerinde talep toplanacak.
Tüm müşterilerine kapıdan kapıya kaliteli ve ekonomik hizmet sunabilmek için hem istihdam hem ekipman hem de altyapı yatırımları yapmaya hazırlanan Pacific Eurasia’nın toplam 34 milyon TL’lik nominal pahalı payı halka arz edilecek. . İzahnameye göre, söz konusu hisselerin halka arzı ile şirketin yüzde 20,24’ü halka arz edilecek.
HAVA VE DENİZ TAŞIMACILIĞI
Pasifik Avrasya İdari Konsey Başkanı Fatih Erdoğan, şirketin kurulduğu 2019 yılından bu yana demiryolu taşımacılığı alanında ilk ve değerli adımlar attığını belirterek, sektörün yeniden canlanmasına önemli katkı sağladıklarını söyledi. Çin’den Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu Projesi. Mevcut müşteri portföylerinin diğer taşımacılık ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hava ve deniz taşımacılığı alanında hizmet vermeye başladıklarını söyleyen Fatih Erdoğan, halka arz ile lojistik branşının en güçlü oyuncularından biri olmayı hedeflediklerini söyledi. .
SEKTÖR ÜZERİNDEN BÜYÜYORUZ
Covid-19 salgını ve ardından Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle lojistik departmanının olumsuz etkilendiğini, navlun fiyatlarının arttığını belirten Fatih Erdoğan, her şeye rağmen dünyada lojistiğin kesintisiz devam ettiğini ve sektörün yıldan yıla hızla büyüdüğünü söyledi. yıl. Pacific Eurasia’nın kurulduğu ilk günden itibaren sorunsuz bir büyüme ivmesi yakaladığını ve bölüm ortalamasının üzerinde büyüdüğünü ifade eden Fatih Erdoğan, “Bu süreçte önemli yatırımlar yaptık, deniz ve hava taşımacılığına başladık. Salgın döneminde lojistik sektörü olarak sadece ülkemizde değil tüm dünyada önemli bir sınav verdik.” söz konusu.
2050 yılında ilk iklim nötr kıta olma hedefiyle AB’nin Avrupa Yeşil Mutabakatı ile demiryolu lojistiğinin öneminin arttığını belirten Erdoğan, “Türkiye olarak Türk ekonomisinin ve sanayisinin yeşil dönüşümü, Türkiye adına çok değerlidir. düşük karbonlu yeşil ekonomiyi hızlandırmak için. Avrupa Birliği başta olmak üzere üçüncü ülkelere yapılan ihracatta rekabet gücünün korunması, güçlendirilmesi ve demiryolu sektörünün desteklenmesi için resmi kurumlarca eylem planı oluşturuldu. Bu plan kapsamında demiryolu taşımacılığının payının artırılması, karayolunun payının ise düşürülmesi öngörülmüştür. Bu da bize demiryolu lojistiğinin önümüzdeki dönemde daha fazla değer kazanacağını gösteriyor” dedi.
GELİRLER YATIRIMLARDA KULLANILACAK
Fatih Erdoğan, halka arzdan elde edilecek gelirin yüzde 40’ının Demiryolu Tren İşletmeciliği (DTİ) yatırımlarına, yüzde 30’unun terminal yatırımlarına, yüzde 20’sinin havayolu ve diğer mod yatırımlarına, kalan yüzde 10’un ise işletme sermayesi için temel. . Fatih Erdoğan planlanan yatırımlarla ilgili şunları söyledi: “Firma olarak demiryolu taşımacılığında Türkiye’deki lokomotif kapasitesini artırmak ve uluslararası taşımacılıkta lokomotifin neden olduğu kısıtlamayı ortadan kaldırmak amacıyla Özel Tren İşletme Belgesi almak için Şubat 2023’te başvuruda bulunduk. toplu taşıma. Bu nedenle Demiryolu Tren İşletmecisi (DTİ) olarak kendi lokomotif ve trenlerimizle müşterilerimize hizmet vermeyi planlıyoruz. Deniz taşımacılığında, devam eden taşımalarımızı artırmak amacıyla 2023 yılında bünyemize kattığımız ilk gemimize ek olarak, 2025 yılı sonuna kadar filomuzu büyüterek kapasitemizi 5 kat artırmayı hedefliyoruz. Ankara merkez ofiste başladığımız hava kargo taşımacılığında 2023 yılında İstanbul ve İzmir ofislerimizde gerekli işçi ve ekipman yatırımını yaparak büyümeyi planlıyoruz. Demiryolunun yanı sıra yapmayı planladığımız yatırımların devamında deniz ve hava yollarında; Taşıma hacminde oluşacak büyüme çerçevesinde müşterilerimize intermodal ve multimodal hizmetler sunabilmek için terminal yatırımları yapmayı da öngörüyoruz” dedi.